sobota 6. září 2008

Tvůrčí psaní

Asi ve středu k nám do školy přišla paní, která vede dramatický kroužek a kurz tvůrčího psání ve Ž'dáře nad Sázavou. Měli jsme na kus papíru napsat, co se nám vybaví, když se řekne tvůrčí psaní.
Skoro nikomu se správná odpověď nevydařila. Ke konci jsem si od té paní vzala letáček, kde byl jakýsi rozhovor s lidmi, kteří kurzem tvůrčího psaní prošli a měli odpovědět na to samé co my - co je podle nich tvůrčí psaní. Velmi mě zaujala odpověď pana inženýra Bořivoje Sedláka, který je zemědělským inženýrem:
"Vybaví se mi muž, který sedí na verandě horské chaty ve Švýcarsku, buší neuvěřitelným tempem
do klávesnice notebooku a postupně naplňuje další a další stránky textového editoru. Přitom je ovíván svěžím vánkem, líbán několika desítkami múz nalétávajících v nepravidelných intervalech a příjemně vyrušován nepříjemnými pípnutími, které ho upozorňují na příchod dalšího mailu oznamujícího opětovné zvýšení jeho již tak tučného bankovního konta."


A tady máme definici onoho tvůrčího psaní:
Tvůrčí psaní je psaní řízené. To znamená, že pisatel se učí pracovat se zadanými prvky, jako je téma, formální charakteristika textu, úhel pohledu, výběr slov, a pomocí nabízených pracovních technik se je učí realizovat ve svém textu. Zároveň nabízí tvůrčí psaní techniky vedoucí k rozvoji obrazotvornosti (imaginace) a realistické i fantazijní představivosti.

4 komentářů:

Anonymní 6. září 2008 v 19:29  

Hmm, tak na tuhle otázku bych odpovědět neuměla, ale po přečtení tvého článku už aspoň vím, nebo spíš mám trošku představu o tvůrčím psaní.
Tenhle blog je moc pěknej, jen mi připadá, že bych se ho nenaučila ovládat.
Já potřebuju hlavně vkládat fotky, protože psát skoro neumím.

Anonymní 6. září 2008 v 20:16  

Ten obrázek mi přišel, jako by ho psala moje dcera v první třídě, měla podobnej styl psaní a pbčas psala zrcadlově...
Eli a vo třeba http://bloguju.cz/
Tam jsi taky už byla? mně to moc mrzí, ale mám nějak pocit, že ten blog.cz už fungovat prostě nebude. Vzteky bych vylítla z kůže.

Anonymní 6. září 2008 v 20:18  

Promiň mi ty překlepy...

Anonymní 7. září 2008 v 17:58  

To mi příjde jako dos zajímavé na to aby se to bralo ve škole.

O BLOGU

Na blogspot.com jsem přešla z blogu.cz. Důvodů bylo povícero. Tady na blogspot.com není sice tak jednoduchá administrace, ale doufám, že se do toho brzy dostanu, je to jen otázkou času...

NÁVŠTĚVY






  © Blogger template 'Contemplation' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP